Border Collie z Uroczyska

Jesienny miot na "M"

Dwie merle i cztery czarno-białe suczki oraz jeden chłopak merle. Kluchy takie… Zadziwiająco duże, jak zwykle. Imiona w trakcie dobierania…

(wrzesień 2014)

O naszych borderach

Jakie są Border Collie wszyscy wiemy - najmądrzejsze i najpiękniejsze. Te linki to raz, dwa, trzy z wielu na to przykładów. Opowiem więc tylko o naszych borderkach - członkiniach trzydziestoparoosobniczego stada (ludzie, konie, kozy, psy, koty oraz Gęś) zamieszkującego uroczysko.

Nasza hodowla Border Collie to dwie suczki, siostry: czerwona marmurkowa Starka (I am star) oraz niebieska marmurkowa Lili (Illy). Urodziły się 25 maja 2009r. w hodowli "Z Dębowego Wzgórza". Ich mama to Ada Modre Gniazdo, a ojciec Crazy Brown Gasco Prim. Siostry jak to siostry: różnią się od siebie całkowicie: Lili poważniejsza i bardziej pewna siebie, wpatrzona w człowieka i posłuszna. Na spacerze zawsze przy nodze lub za ostatnim koniem. Starka - uśmiechnięta trzpiotka, nieodstępująca kóz i koni dniem ni nocą, na spacerze pojawia się i znika. Obie super przyjacielskie i chętne do nauki. Zdobyły parę medali na wystawach, ale nie ciągnie ich wielki świat - wolą swoje stado i wiatr w polu.

Wszystkie nasze psy (mamy też sznaucery olbrzymy) mieszkają poza domem. Do wyboru mają budę lub ciepłą słomę w stajni. Do domu zapraszane są tylko czasami (cieczka, poród, goście). Teren do biegania mają nieograniczony - wokół podwórza są pastwiska i sad, za nimi lasy. Ale nie oddalają się zbytnio od domu (chyba że o czymś nie wiemy). Są wzorem wszelkich cnót i posłuszeństwa (chyba że nikt nie patrzy).

Obie miały robione wszystkie wymagane badania. Oczy mają zdrowe i stawy wolne od dysplazji.

(2011)

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"userName":"uroczysko.net.pl","tags":"Border Collie","size":"square","tagMode":"all","sort":"date-taken-desc"}}

Pierwsze urodziny

Urodziły się nam pierwsze borderki. Szczęśliwą mamą jest Lili, a dumnym ojcem Seven z hodowli Never Never Land, mistrz frisbee i wielokrotny medalista. Szczeniaki są trzy: dwie suczki i piesek. Utrzymane w tonacji czarno-białej.

Dzień po urodzeniu były wielkości tygodniowych sznaucerów olbrzymów i obawialiśmy się, że jak tak dalej pójdzie, to szybko przerosną matkę, bo ledwo sobie radziły z zalewem mleka.

(11.11.2011)

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"userName":"uroczysko.net.pl","tags":"Border Collie, szczeniaki","size":"square","tagMode":"all","sort":"date-taken-desc"}}

Jamajka, Jemiołka, Jaskier i Jogi…

…oraz Zuzia i Tomek (poniżej na zdjęciach), a także psi rodzice: Lili i Seven. Zainteresowanych szczeniętami prosimy o nawiązywanie łączności.

(październik 2012)

Konopka, Kawka, Koira, Kumpel, Kajko i Kokosz, Koral oraz Kora…

W maju urodziliśmy kolejnych potomków Lili i Sevena. Niechcący… Chcieliśmy zrobić dzieci Starce, ale że jakoś to nam nie wychodziło do tej pory, zabraliśmy do chłopaków z zaprzyjaźnionej hodowli Never Never Land również Lili. Co prawda rodziła wczesną jesienią, ale odchowywała tylko troje młodych i bardzo szybko wróciła do wspaniałej kondycji. Pojechała z nami "na wszelki wypadek" i nawet nie bardzo spodziewaliśmy się, że będą z tego dzieci, bo było to już na sam koniec jej płodnego czasu… No i w sumie dobrze wyszło, bo ze Starką znowu się nie udało…

Tym razem osiem szczeniąt: trzy "pandy" (dwie dziewczynki i chłopak), "półpanda" i "panda bez głowy" - chłopaki - oraz trzy niebieskie merle - dwie sunie i piesek.

(czerwiec 2013)

Ich czworo: Koira, Koral, Kajko i Kokosz:

Wszystkie psiaki mają już nowe domy, ale jeszcze nie wszystkie wyjechały. Łobuzują.

Rodzice:

Kajko:

Kokosz:

Koral:

Konopka:

Kora:

Kumpel:

Kawka i Kumpel:

Koral i Kokosz:

Wyżej przedstawieni w swobodniejszych konfiguracjach:

Lotka, Lovely Ginger, Luśka oraz Luzak…

Po długim czasie starań, oczekiwań i niespełnień - mamy wreszcie "czerwone" szczeniaki po Starce.

(luty 2014)

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License