Warsztaty
warsztaty.banerek.surowy.jpg

Warsztaty budowania domu z gliny i słomy.

"Prastara technologia w nowej odsłonie”

Od czwartku 17. do niedzieli 20. sierpnia 2017 zapraszamy na kolejne warsztaty biobudownictwa. Dzięki poprzednim edycjom mamy już ściany zewnętrzne wypełnione słomą i otynkowane warstwą zasadniczą. Teraz mamy wielką chęć (i potrzebę) przygotowania i oddania do użytku chociaż jednego pokoju. Prace będą zatem obejmowały wypełnienie ścian wewnętrznych, wygłuszenie podłogi i sufitu gliną lekką oraz tynkowanie ścian i sufitu.

Warsztaty poprowadzi Łukasz Kielmas - jeden z pionierów biobudownictwa w Polsce.
Gospodarstwo położone jest w otulinie Bolimowskiego Parku Krajobrazowego (godzina jazdy od Warszawy w kierunku S-W).

Zapraszamy uczestników dowolnej płci, w dowolnym wieku i stopniu doświadczenia.

Warsztaty poprowadzi Łukasz Kielmas, który wspiera nas swoją wiedzą i umiejętnościami przy rozbudowie pewnego małego, białego domku pod starym dębowym lasem…

Zakwaterowanie podczas warsztatów - w namiotach lub w tipi, trzy wegetariańskie posiłki dziennie. Wspólne wieczorne ogniska.

Przedmiotem warsztatów będzie również porównanie cech domów powstałych z materiałów naturalnych i tych powstałych w technologiach konwencjonalnych. Na podstawie wykonanych prac dowiedziemy zasadności użycia ogólnodostępnych i nietoksycznych materiałów.

Atutem biobudownictwa jest możliwość pozyskania materiałów z bieżących efektów pracy gospodarstwa (słoma) oraz naturalnie występujących na terenie gospodarstwa (glina).

Dom z gliny i słomy to podstawa siedliska autonomicznego.

Ekonomiczny charakter domu w raz z niskim zapotrzebowaniem na energia zewnętrzną, połączony z prostymi systemami odzyskiwania energii słońca i wiatru, umożliwia stworzenie niezależnego i autonomicznego siedliska.

Udział w warsztatach wzbogaci nas o wiedzę i doświadczenie oraz ułatwi poszerzenie kontaktów w gronie ludzi poszukujących alternatywnych rozwiązań na rozmaitych płaszczyznach bytu.

Gospodarstwo rolnośrodowiskowe położone jest w otulinie Bolimowskiego Parku Krajobrazowego.

Warunki udziału w ubiegłorocznych (2016r.) warsztatach były następujące:

Pełny udział w warsztata
P.S. Przepraszamy za pospieszną redakcję. Nie mamy czasu; budujemy dom :-)
ch kosztuje 40zł, przy czym udział tylko w ich części wyniesie 90zł.
(Uczestnictwo w pełnych warsztatach to wymierna korzyść dla budowy).

W związku z ograniczoną ilością miejsc, należy zarezerwować udział drogą mailową .
Powstanie lista osób oczekujących w przypadku zwolnienia miejsca.
UWAGA: KOSZT UDZIAŁU W WARSZTATACH TO 40zł.
Gwarancja udziału - to wpłata przelewem kaucji w wysokości 90zł,
która zostanie zwrócona (tzn.pozostałe 50zł) w chwili zakończenia warsztatów. W przypadku niezauczestniczenia w warsztatach kaucja przepada.

Wszystkie pytania prosimy kierować pod adres:
lp.ten.oksyzcoru|atzcop#lp.ten.oksyzcoru|atzcop
tel. 695 442 564 – Urszula Zygańska

Zdjęcia Iwana z poprzednich warsztatów są TUTAJ.
Zdjęcia z pierwszej edycji - TUTAJ.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License