Tyyyle borderów od nas...

Pierwsze urodziny

Urodziły się nam pierwsze borderki. Szczęśliwą mamą jest Lili, a dumnym ojcem Seven z hodowli Never Never Land, mistrz frisbee i wielokrotny medalista. Szczeniaki są trzy: dwie suczki i piesek. Utrzymane w tonacji czarno-białej.

Dzień po urodzeniu były wielkości tygodniowych sznaucerów olbrzymów i obawialiśmy się, że jak tak dalej pójdzie, to szybko przerosną matkę, bo ledwo sobie radziły z zalewem mleka.

(11.11.2011)

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"userName":"uroczysko.net.pl","tags":"Border Collie, szczeniaki","size":"square","tagMode":"all","sort":"date-taken-desc"}}

Jamajka, Jemiołka, Jaskier i Jogi…

…oraz Zuzia i Tomek (poniżej na zdjęciach), a także psi rodzice: Lili i Seven. Zainteresowanych szczeniętami prosimy o nawiązywanie łączności.

(październik 2012)

Konopka, Kawka, Koira, Kumpel, Kajko i Kokosz, Koral oraz Kora…

W maju urodziliśmy kolejnych potomków Lili i Sevena. Niechcący… Chcieliśmy zrobić dzieci Starce, ale że jakoś to nam nie wychodziło do tej pory, zabraliśmy do chłopaków z zaprzyjaźnionej hodowli Never Never Land również Lili. Co prawda rodziła wczesną jesienią, ale odchowywała tylko troje młodych i bardzo szybko wróciła do wspaniałej kondycji. Pojechała z nami "na wszelki wypadek" i nawet nie bardzo spodziewaliśmy się, że będą z tego dzieci, bo było to już na sam koniec jej płodnego czasu… No i w sumie dobrze wyszło, bo ze Starką znowu się nie udało…

Tym razem osiem szczeniąt: trzy "pandy" (dwie dziewczynki i chłopak), "półpanda" i "panda bez głowy" - chłopaki - oraz trzy niebieskie merle - dwie sunie i piesek.

(czerwiec 2013)

Lotka, Lovely Ginger, Luśka oraz Luzak…

Po długim czasie starań, oczekiwań i niespełnień - mamy wreszcie "czerwone" szczeniaki po Starce.

(luty 2014)

Jesienny miot na "M" Lili i Sevena.

Trzy merle i trzy czarno-białe suczki oraz jeden chłopak merle. Kluchy takie… Zadziwiająco duże, jak zwykle. Imiona w trakcie dobierania…

(wrzesień 2014)

Majowy miot na "N" Starki i Drako

Urodziło się siedem piesków. Czekoladowe - cztery suczki i jeden piesek. Red merle - suczka i piesek. Na ostatnich zdjęciach tata Drako sam i z mamą Starką.

(maj 2015)

Otta, Orka, Ormus, Omar, Ovo, Oskar i Ordynek

Niestety, tata wszystkich dotychczasowych lilowych szczeniąt, Seven, odszedł przedwcześnie do Krainy Wiecznej Pogoni za Frisbee, dlatego w październiku zapoznaliśmy Lili z jego następcą - Drako z Never Never Land

…a skutków tego zapoznania jest siedem, w proporcjach płciowych odwrotnych niż dotychczas (pięć skutków męskich i dwa żeńskie).

(grudzień 2015/styczeń 2016)

Peter Pan, Pirat, Pies Jogi, Pulka, Płotka, Pestka i Pipi.

Są! Siedem szczeniaczków od Starki i Drako!

(marzec 2017)

Ostatnie szczeniaki od Lili.

To już ostatni - zgodnie z zasadami FCI i ogólnie dobrym smakiem, wstrzymującym przed zakusami eksploatacji matczynych możliwości - miot Lili. Tatą ponownie jest Drako z hodowli Never Never Land. Na sam koniec matczynej kariery Lili przygotowała wielką niespodziankę, jeśli chodzi o umaszczenie szczeniąt: sama jest blue merle, Drako jest czekoladowy, a szczeniaczki to czarno-biała, trikolor i red-merle suczki oraz sable-merle chłopak. Pieska od dziewczynki red-merle różni dużo większa ilość "czerwonawego" tła pod plamkami.

(wrzesień 2017)

Debiut Mani

Mamy pierwsze szczeniaki od Mani, pierwszej matki, która urodziła się u nas (matką Mani jest Lili) i nosi już przydomek naszej hodowli. Ojcem szczeniąt jest Drako z hodowli Never Never Land. Urodziły się same chłopaki.

(październik 2017)

Tesla Dog, Thorin, Tiktak, Trawka, Tula i Tytus

Mamy sześć szczeniąt od Mani (zobacz rodowód) i Finna z Never Never Land. W interesujących barwach: czarno-białe - dwa chłopaki; czekoladowa - suczka; blue merle tan - jedna suczka i dwa chłopaki. O ile blue merle tan nie są niespodzianką, to czarno-białych i czekoladowych nie powinno być - tak ponoć mówi genetyka - w każdym razie nie w czystej postaci: powinny się gdzieś objawić dodatkowe barwy, tak by z czarno-białych zrobiły się tricolor, a z czekoladowej… - jeszcze nie wiemy, co… Czekamy, wypatrujemy…
(lipiec 2018)

Bardzo U-dane (z imionami na "U") szczeniaki Mani i Finna

Ponownie sześć szczeniąt od Mani (zobacz rodowód) i Finna z Never Never Land. Trzy dziewczynki - dwie czarno-białe i sobolowa - i trzy chłopaki - dwa czarno-białe i merle. Umaszczenie czarno-białe prawdopodobnie wzbogaci się o brązowe akcenty i przejdzie w tricolor, sobolowe raczej sobolowe pozostanie, a merle to najprawdopodobniej blue merle tan…
(listopad 2019)

Chłopaki na "W"

Wreszcie są kolejne małe bordery. Cztery. Same chłopaki. W jednakowym (no, niemalże) umaszczeniu: tricolor. Rodzicami jest ta sama para, co ostatnio: Mania (zobacz rodowód) i Finn z Never Never Land.
(lipiec 2020)

[[/==]]

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License